תכשיטים כחלק מתרבות

תכשיטים כחלק מתרבות

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שבט האנשים עם הצוואר הארוך נקרא הפדאונג. הם חיים בצפון תאילנד ומוכרים גם בשם הקאיין. הם ידועים בעיקר בזכות טבעות הצוואר שלהם שהם עונדים כדי להאריך את הצוואר.

ממה עשויות השרשראות?

השרשראות עשויות מטבעות זהב. הטבעות נועדו לענידה על הצוואר, והן נענדו במקור על ידי חברי האימפריה החמרית.

איך השבט הזה מקבל את שמם?

השבט מקבל את שמו מהמאפיין הבולט ביותר שלו – הצוואר המוארך של חברותיו. הנשים עוטות משקלים כבדים סביב צווארן כדי למתוח את צווארן כדי שיוכלו להפוך את עצמן לאטרקטיביות יותר לנישואין.

שבט ארוך הצוואר הוא קבוצת אנשים מהקבוצה האתנית קארן בתאילנד. הקארנים חיים בעיקר בחלק המזרחי של מיאנמר ובצפון תאילנד.
אנשי קארן ידועים בכך שהם עונדים על צווארם שרשראות וטבעות זהב. שרשראות אלו לובשות בדרך כלל נשים, אך גם גברים עונדים אותן. השרשראות עונדות להגנה מפני רוחות רעות וכדי להדוף מחלות. הם גם משוחקים כסמל של מעמד חברתי או עושר.

השבט ארוכת הצוואר הוא קבוצת אנשים מהגבעות הנידחות של צפון תאילנד. הם ידועים גם כאנשי Padaung. נשות השבט הזה עוטות על צווארן סלילי פליז כבדים המקנים להן מראה שהושווה לג'ירפה.
על פי ההערכה, שבט פדאונג היגר מבורמה, בחיפוש אחר תנאי חיים טובים יותר, בשנות ה-1800. הם התיישבו במה שהיא כיום מדינת קאיין בתאילנד והקימו בה כפרים.
על מנת להתפרנס, הם עסקו באופן מסורתי בחקלאות צריבה ומכרו בעלי חיים ומוצרים אחרים בשווקים המקומיים. עם זאת, בימים אלה רבים מהם עובדים כפועלים או חקלאים במטעי גומי בבעלות אנשי עסקים תאילנדים או סינים.

בני הזוג פדאונג חיים בג'ונגלים הללו במשך דורות, ויש להם תרבות והיסטוריה עשירה. הם עונדים את השרשראות האלה מלפני שנולדו, כי מאמינים שזה מזל טוב. המסורת הפכה כעת לאטרקציה תיירותית בגלל כמה זה יוצא דופן לראות אנשים עם צוואר ארוך כל כך.

שבט פדאונג הוא אחד משבטים רבים שחיים באזורי גבעת צ'יטגונג של בנגלדש ובורמה (מיאנמר של היום). הפדאונג ידועים במסורת שלהם לענוד טבעות פליז סביב צווארם כדי להאריך אותם. מאמינים שתרגול זה התחיל כאשר איש זקן אמר לאישה שאם היא תענד טבעת פליז על צווארה, זה יגרום לצווארה להיות ארוך יותר כמו שלו.
אנשי קארן מעניינים מאוד כי יש להם מסורת שבה הם עונדים טבעות זהב על צווארם כדי להראות את עושרם. הטבעות היו במקור עשויות פליז אך כעת הן עשויות מזהב.
מסורת זו החלה עוד בשנות ה-1800 כדרך לנשים להראות את עושרן כשהן יצאו לשוק. כיום, מקובל יותר שגברים ונשים כאחד עונדים שרשראות עם טבעות זהב על הצוואר.

השבט ארוכי הצוואר ידוע בשרשראות ובטבעות הזהב הייחודיות. יש להם מסורת של לענוד את התכשיטים האלה כדי להראות את עושרם.
מקורה של מסורת זו אינו ידוע, אך יש השערות כי השרשראות נענדו במקור כהגנה מפני נמרים.
באשר לטבעות הזהב, מאמינים שהן מסמלות הסכם בין שתי משפחות לפיה משפחה אחת תספק נדוניה לבת המשפחה השנייה בתמורה לנישואין.

שבט קארן הוא קבוצה אתנית המתגוררת בחלקה המזרחי של מיאנמר ובחלקה הצפוני של תאילנד. הם ידועים גם כשבט ארוכי הצוואר בגלל הנוהג התרבותי שלהם לענוד סלילי פליז על צווארם.
לשבט קארן יש תרבות והיסטוריה עשירה שבאה לידי ביטוי בבגדים היפים שלהם, בשרשראות ובטבעות הזהב.

ניתן לקבל השראה למתנה לסבתא מתכשיטים שעוברים מדור לדור.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:

פוסטים קשורים

מה הטפט בפלאפון אומר עלינו?
Uncategorized

מה הטפט בפלאפון אומר עלינו?

טפט בטלפון הסלולרי הוא דרך להתאים אישית את המכשיר. זה יכול לשמש כדי להביע רגש, או זה יכול לשמש כדי להשוויץ בתמונה אהובה. טפטים זמינים

איך אני יודע מה האתר שלי שווה?
דיגיטל

איך אני יודע מה האתר שלי שווה?

אחת השאלות החשובות ביותר שעל בעל אתר לענות עליהן היא: כמה שווה האתר שלי? זו שאלה לא קלה לתשובה. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון

תכשיטים כחלק מתרבות
דיגיטל

תכשיטים כחלק מתרבות

שבט האנשים עם הצוואר הארוך נקרא הפדאונג. הם חיים בצפון תאילנד ומוכרים גם בשם הקאיין. הם ידועים בעיקר בזכות טבעות הצוואר שלהם שהם עונדים כדי

למה לצלם מקצועי כדאי לקנות רחפן?
דיגיטל

למה לצלם מקצועי כדאי לקנות רחפן?

רחפנים יכולים לעזור לצלמים לקבל זוויות וצילומים חדשים. הם גם הרבה יותר זולים מאשר לשכור מסוק לצילומי אוויר. רחפנים הם כבר לא רק לחובבים. צלמים